20 Mart 2012 Salı

Basur ve Kabızlık Çözüm Yolları

Kabızlık rahatsızlığının pek çok nedeni vardır. Stres, hareketsiz bir hayat, alınan ilaçlar ve en önemlisi yanlış beslenmedir. Basur ve kabızlık ayrılmaz bütündür. Genelde basuru olan insanlar kabız olurlar. Kabızlıktan kurtulmak aslında basittir. Yıllar yılı gelen bitkisel tedavilerden bahsedeceğim. Kesinlikle kimyasal ilaçları tavsiye etmiyorum.
Kabızlık giderici
Kabızlık giderici

Öncelikle kabızlıktan kurtulmak istiyorsanız bağırsaklarınızı hareketlendirecek besinler yemelisiniz. Hayatımızda en büyük paya sahip olan sudan bahsetmek istiyorum. Vücudumuzun %85 sudur. Normal bir insan günde 2 litre su tüketmelidir. Ancak siz kabız hastaları en az 2,50 litre tüketmelisiniz.

Bir diğer önerim kesinlikle incir. Bana göre mucize yiyecek incirdir. Zıttı ise muz. Muzdan uzak durun. Mideniz kaldırıyorsa bir-iki kaşık sıvı yağ tüketmenizi de tavsiye ederim bu yöntemle de iyi sonuçlar alanlar var.

Belki duymadınız ancak yiyecekleri iyicene çiğnerseniz kabızlıktan kurtulmanıza garanti gözüyle bakın. Uzmanlar 40 defa çiğneyin diyor biliyorum sıkılacaksınız ancak kabızlıktan kurtulmak için bol bol çiğneyin!

Bol bol meyve yiyin. Posalı yiyecekleri kabızlığa iyi gelir. Sabah kalktığınızda güne elmayla başlamayı deneyebilirsiniz. Elmanın hem uykuyu açtığı da kanıtlanmıştır. Kendinizi sınırlamayın. İncir örneğini verdim ama armut, erik, vesaire de iyi gelir.

Ben bitkisel bir kür önermeyeceğim. Bunlara gerek olduğunu sanmıyorum düzenli ve sağlıklı beslenme kabızlığın üstesinden gelir. Unutmayın kabızlık basura neden olur. Basur hastalığına da yakalanmak istemiyorsanız önerileri dikkate alın.

Dipnot: Önemli olan kabızlıktan kurtulmak değil dengeli beslenerek kıvamında dışkılamaktır. Dışkınız cıvık olursa da ishal dediğimiz başka bir sorunla karşılaşırız ki o daha da beterdir. 

* Kabızlıktan veya basurunuzdan bıktıysanız,
* Ve bir daha basur ve kabızlık hakkında sorun yaşamak istemiyorum diyorsanız;


<<<Basurdan Korunma Yolları                                        3 Adım Yöntemi - Basur Bitkisel Tedavi>>>


1 yorum:

Basur Bitkisel Tedavi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...